tisdag 19 maj 2009

Rapport från valstugan: Jag röstar självklart på folkpartiet liberalerna!

Den kommentaren möttes jag av när valstugan idag öppnades för allmänheten och det hade inte kunnat börja bättre, än med en solig dag i Göteborg. Vad kan vara bättre än att stå på Kungssportsplatsen och möta göteborgarna i EU-valrörelsen. Idag var det Kristian Persson och jag som var vid valstugan. Jag har delat ut cirka 200 foldrar och valsedlar. Många kom fram spontant och bad om att få material, andra tog emot självmant och en del bara passerade. Men min känsla var att vi möttes av positiva vindar. Några väljare skulle rösta på Marit Paulsen, några på kurdvännen Fredrik Malm och vår nuvarande parlamentariker Olle Schmidt. Det har varit roliga timmar. Du som inte är med i valstugan missar något!

Birgitta Ling Fransson, rapport från 11.00-13.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar